dimecres, 18 de febrer del 2009

Charles Darwin

Charles Darwin

També el dia 12, de 1809, va néixer Charles Darwin, i la comunitat científica ha declarat aquest bicentenari del naixement, l’any Darwin.
Charles Darwin és un d’aquests homes, la contribució dels quals –com Sòcrates, el tàndem Copèrnic-Galileu, Newton, Nietzsche, Marx, Freud o Einstein- canvia radicalment la manera de veure el món, que propicien un canvi de paradigma (vegeu La estructura de las revoluciones científicas, de Thomas Kuhn – FCE, 1962). Afegim que és la conjunció de la seva poderosa personalitat i el temps en que va viure que ho fan possible, el que ens porta a la conclusió que, de grans personalitats, n’hi ha sempre, però no sempre estan madurs els temps. D’enllaços, n’hi ha tants com en vulgueu. En limito a donar el del CSIC
http://www.darwin2009.csic.es/
i el que proporciona gairebé totes les seves obres online:
The Complete Work of Charles Darwin Online - http://darwin-online.org.uk/

Al suplement Babelia de El País (31 de gener de 2009, http://leereluniverso.blogspot.com/search/label/darwin), Muñoz Molina diu que la prosa de Darwin “posee una fuerza narrativa que sólo pueden compararse con las de las grandes novelas.” Referint-se a Diario de viaje de un naturalista alrededor del mundo, “con un título tentador como de novela de Julio Verne”, diu: “No creo que hubiera habido desde Herodoto un viajero tan curioso como Charles Darwin. A Darwin le interesa todo, se fija en todo, lo describe todo.” “[...] las palabras de Darwin tienen la precisión de la poesía y de la ciencia. Con cada una de sus observaciones infinitesimales estaba tanteando, construyendo sin saberlo aún, la teoría de la evolución, la trama de novela más colosal y verdadera que nadie ha inventado nunca".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada